به گزارش خودروکار، با توجه به انعقاد قرارداد همکاری و ساخت پروژههای مشترک بین نیسان و دانگفنگ در سال ۲۰۰۳، نیسان اکنون به یکی از قدرتمندترین خودروسازان ژاپنی در بزرگترین بازار خودروی جهان بدل شده است.
این شرکت اکنون عنوان چهارمین خودروساز بزرگ خارجی در چین را دارد. کارلوس گوسن مدیرعامل پیشین نیسان که به اتهامات مالی کنار گذاشته شد و در یک فرار دراماتیک به لبنان گریخت، وقتی در دوره مدیریتش برنامه توسعه نفوذ نیسان در آسیا را مطرح کرد، عنوان جبهه جدید را به بازار چین داده بود.
اکنون چین تنها روزنه امید برای نیسانی است که روزهای بحرانی را تجربه میکند.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/